Wil jij lid worden van onze vereniging?

Wat verwachten wij van nieuwe leden?

Het antwoord op deze vraag is 2 ledig:

1. Wat zijn de wettelijke verplichtingen?
  2. Wat verwachten wij als vereniging van leden?

DE WETTELIJKE VERPLICHTINGEN.
Om in Nederland de schietsport te beoefenen en dus met vuurwapens te mogen omgaan, moet u lid zijn van de Koninklijke Nederlandse Schutters Associatie.
Deze, en ook wij als vereniging, vragen van nieuwe leden een verklaring omtrent het gedrag.

WAT VERWACHTEN WIJ ALS VERENIGING.
Het belangrijkste is dat leden op een goede en vooral veilige manier de schietsport kunnen beoefenen.
Daarom moet elk lid verplicht de basistraining van onze vereniging volgen, deze bestaat uit 5 avonden, waarin u de basistechnieken van de schietsport leert.

Omdat een vereniging van ruim 100 leden toch wel organisatie vergt en wij vinden dat niet alles op de schouders van een paar mensen moet rusten, verwachten wij dat alle leden meehelpen om de vereniging draaiende te houden.
Dit betekent dat je als lid wordt ingezet als griffier of als barmedewerker.
Tevens verwachten we dat je als lid ook helpt met het schoonmaken van ons gebouw.

JEUGDLEDEN
Voor jeugdleden geldt een minimum leeftijd van 12 jaar.
Voor de toelating van jeugdleden tot 16 jaar is geen verklaring omtrent gedrag nodig.
De jeugdleden worden uiteraard niet voor de diensten zoals schoonmaak en bardiensten ingezet, wel vragen wij van jeugdleden van 16 jaar op de jeugdavonden te assisteren als griffier.

Als je besluit lid te worden en je regelmatig komt zul je al snel merken dat we een gezellige vereniging zijn waarin plaats is voor jong en oud.

PRIVACY EN GEGEVENSBESCHERMING
Schietvereniging Scherpenzeel verkrijgt en verwerkt mogelijk uw persoonsgegevens.
Klik hier voor onze privacyverklaring.

Voor verdere vragen mail naar: info@schietverenigingscherpenzeel.nl